Toeristisch Kaapstad...

Hier weer een bericht van mijn kant. Een korte dit keer.Het is hier zo ontzettend warm dat je zelfs van niks doen zweet. Pfff! Het is hier vandaag namelijk zo'n 35 graden en dat blijft de komende weken ook zo. Het bruine kleurtje blijft trouwens zo wel!

Cool

Gisteren zijn we teruggekomen van een heerlijke vakantie in de Kaap. De Kaap is super. Erg veel dingen om te doen, alleen voor het weer hoef je er, rond deze tijd, echt niet heen. Veel wind en het was er best koud. We zaten in een super mooi huisje met uitzicht op het strand. Trapje af en je kon pootje baden in de Indische Oceaan. Heerlijk om 's ochtends te ontbijten op het strand en er wandelingen te maken met je voeten in het water. Veel gezwommen hebben we echter niet. Op een gegeven moment had ik echt het gevoel of ik weer terug in Nederland was. We hebben namelijk een dag een sightseeing gedaan. Hierbij rijd je met een bus door heel Kaapstad heen langs allerlei toeristische plekjes. Het heeft de hele dag geregend en op een gegeven moment stonden we zelfs in de file.. tja,typisch Nederlandsdus.

Sealed

Er was dus veel te doen in de Kaap en de meeste dingen hebben we ook gedaan. Van een zeiltocht naar het bezoeken van kaappunt + kaap de goede hoop. We hebben walvissen (zelfs een aangespoelde), dolfijnen en pinguins gezien en natuurlijk hebben we de Tafelberg beklommen. Dit was een hele klim maar door het mooie heldere weer was het uitzicht fantastisch. Zeker dus de moeite waard. Ook heb ik geparaglyd vanaf de Leeukop (ook een bekende berg in Kaapstad). Weer een hele klim naar boven dus na die dag kon ik haast geen berg meer zien. Maarja, zo houd ik mijn fitness toch nog een beetje bij!

Tongue out
Paraglyden is super. Heerlijk zweven door de lucht en alles bekijken vanuit de lucht. Zoveel wind er op de meeste dagen stond, zo een stuk minder wind op die dag, dus na ongeveer 10à15minuten stond ik ook weer beneden.Maar ik heb foto's laten maken dus kan elke keer even terug kijken!
Laughing

We werden opgehaald van het vliegveld door een aantal vrienden. Wat heerlijk om weer terug te zijn bij iedereen.'s Avonds gezellig met z'n allen uit eten en naar Hatfield geweest. Morgen vertrekken we helaas alweer. Dan begint namelijk de reis naar het nog warmere Wenda. Dit is een zwartengebied waar we dus de bijbelverhalen gaan aanbieden en (volgens de verhalen, heel wat balansdagen gaan hebben, haha!) Hier blijven we 1,5 week en dan gaan we weer stagelopen in Pretoria. De tijd vliegt hier...

Even een kort berichtje dus. Ik ga even op zoek naar wat verkoeling. Tot over 2 weken.

Veel liefs,

Henny

ps. een Kia Picanto rijdt beter dan een Hyundai Atos :)

Reacties

Reacties

Sandra

Heey Meis,

Wat weer een heerlijk verhaal!
klinkt echt goed, volgens mij wil jij nooit meer terug :P

En de foto's zien er super uit!
heel wat anders dan hier ..

Nou geniet lekker verder daar!

Xx Sann

Annet

Hej Meis,
Fijn om je verhalen even weer te lezen.. ha kheb et al vaker gelezen ha ma we moeten ons natuurlijk wel even goed inleven in jouw belevenissen om ons voor te kunnen stellen hoe het daar is!
Maar de foto's zien er ook super uit!

Veel plezier en succes verder daar!!!

Liefs An

roel,lydia,ewan,en lorenzo

hoi henny!

super bedankt voor je kaartje!leuk om even een groet uit afrika te krijgen!
je hebt dus genoeg te doen daar...echt super leuk!
vind het zo leuk voor je!
ben benieuwd hoe bruin je bent als je terug komt!
wij zullen ons dan wel van die witte hollanders voelen!haha
die hitte lijkt me ook niet zo leuk..word je op een gegeven moment zo loom van..
nou suces nog even daar en tot gauw!
we missen je wel hoor!

gr van ons allemaal!

Nadia

Hi Henny!

Goed om te lezen dat jullie hebben genoten van de vakantie! Ik vind het super om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Hele gave foto's, trouwens!

Blijf genieten!
XOXO

Jenneke

Ha Meis,

zo even een berichtje vanaf hier.
het wordt echt kouder, dus het lijkt me daar bij Jou dan best warm idd.. ;)
zeg net tegen m'n Ma, best apart dat je zo ver weg zit.. moet er wel vaak eventjes aan denken.

Fijn dat je zo geniet daar!
vooral blijven doen...
ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!

Dikke kus vanuit Nederland,
veel plezier!

Alie

Hendirkje: Blaas het luchtbed maar op, ik kom er aan. Heerlijk paraglyden wat fantastich. Wij hebben hier pepernoten en chocoladeletters jaloers ....haha Wat een heerlijk avontuur, en wij zitten hier met pantys aan, sjaal om, achter de geraniums, je hebt het zo slecht nog niet. Geniet, wat veur daj ut wieet is het weer tiet, um nog huus te goan. Tusch Aal

Kim Gelderblom

Hee lieverd,

Wat een gaaf verhaal!
Volgens mij heb je het hartstikke naar je zin!!
Zou je wel weer terug willen naar nederland?

XX

Klaasje,Aleks en kids

He zussie,

Super leuk je kaartje.Over dik een week ben je jarig.Hebben ze daar wel lekkere taarten of gebak?Want ja de vlaaien van de hema moet je nu missen en de zelfgemaakte kwarktaart.Had gister ook heerlijke taarten,Aleks was jarig.Maar super dat je je zo goed vermaakt.Wil je over een maand wel terug??Heb vandaag even voor Michelle vrij gevraagd voor 17 nov.,Omdat het een bijzondere gebeurtenis was mocht ze vrij.Want ze is dan natuurlijk al 5 dus leerplichtig.Maar wij moeten dus de komende weken even een zonnebank kuurtje nemen want ja wij hebben geen zon meer.Hebben de winterjassen weer aan.Maar meissie meer gezeur heb ik niet.geniet dr nog mar ff van want het is zo 16 nov dat je weer terug moet naar Nederland.Wij missen je!Liefs Klaasje

Rianne

Lieverdje!!

Je hoort van mij vrij weinig via de blogs sorry :(
Maar je hebt lange mail gehad.. ;) misschien maakt dat het goed!

Maar ben blij dat je het naar je zin hebt! :D Het is echt allemaal super om te lezen.. echt indrukwekkend! Dat zal het voor jou helemaal zijn!
Geniet er van lieverd!
En ik mis je echt enorm veel...!
Kan niet wachten om je weer te zien en lekker gezellig bij te kletsen met een kop thee ;)!

Geniet er nog een paar weekjes van! En alvast een hele fijne verjaardag!! (K) ( Ik heb helaas zo'n voorgevoel dat ik je de dag zelf ga vergeten een berichtje te sturen :() Maar doe mijn best!! ;)

Dikke kus!!

Juffrou Ellie Knol

Wat heb je een leuke blog! Ik had nog niet eerder gekeken, maar heb alles in 1 keer uitgelezen, zo leuk! Geniet er nog maar heerlijk van!

Elly

Hee Henny,
Vanuit Hasselt willen we je een fijne verjaardag wensen.De meiden van de winkel lezen je blog geregeld en ik ook natuurlijk. Kees vroeg zich nog iets af... je weet wel. Maar dat zien we vast als je weer thuis bent. Henny nog een fijne tijd en de groetjes van ons allemaal uit de winkel.

Elly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!