Puur genieten!

Hier weer een berichtje vanuit het zonnige en heerlijke Afrika. Ik vermaak me hier nog steeds uitstekend en er is eigenlijk nog weinig tot geen heimwee naar Nederland. (sorry allemaal ;)) We maken echt de meest hilarische situaties mee, al zijn de meeste van deze dingen echt van die ‘daar moest je bijzijn' momenten.

De dagen zijn nog steeds volgepland. Elke dag stage, wat erg leuk is, alleen die wekker elke ochtend. Wat een verschrikkelijk geluid zeg om kwart over 6 's ochtends. Gelukkig zijn de stagedagen maar tot half 2 's middags dus de rest van de middag kunnen we lekker relaxt buiten zitten of wat bijslapen. Er zitten ondertussen al 3 weken stage op. De eerste week dus in graad 0R (Groep 2) en de laatste twee weken in Graad 4 (te vergelijken met groep 6) Dit is een erg leuke groep en ik geniet volop om aan hen les te geven. Al is het in het gebrekkig Afrikaans, ze begrijpen me en ik hen. ;)

Naast stage doen we nog veel meer dingen. Veel kuieren bij Hollandia, gezellig met de jongelui en braaien bij mensen thuis. Afgelopen zaterdag zijn we naar Pilanesberg geweest met Rudi en Wim. Dit is een soort wildtuin. Lang niet zo groot als Krugerpark maar voor studenten zoals wij die alleen nog maar wilde beesten in de dierentuin hebben gezien, ongelofelijk mooi. Na een gezellig feestje van Marcella, Hatfield en 2 uur slaap waren we allemaal hartstikke door de wekker heen geslapen. Maar de jongens hebben er versteld van gestaan dat we alle zeven in een kwartier klaar waren en toen toch om 5 uur konden vertrekken. Dit was echt een fantastisch en we hebben meerdere keren te horen gekregen dat we zo ontzettend veel geluk hebben gehad. We hebben 3 beesten van ‘the Big Five' gezien (Olifant, Neushoorn en Leeuw). Op een gegeven moment waren we zo dichtbij de olifanten dat we zelfs niet meer durfden te fluisteren. Ook de giraffen hebben we van erg dichtbij gezien, liepen gewoon voor onze auto langs. Zal proberen hier wat foto's van op te zetten. Dit is echt een absolute aanrader.We hebben zelfs een Tierboskat gezien. Dit blijkt erg zeldzaam te zijn, de jongens raakten hier niet over uitgepraat en dus vertellen wij dus ook vol trots aan alle mensen die dit willen horen dat we dat beest hebben gezien. :)

Gisteren zijn we naar Soshanguve geweest. Dit is een stad met alleen maar zwart mensen. Hier hebben we een kerkdienst gevolgd. Nouja gevolgd, van wat we er van konden volgen. De preek was namelijk in het Zoetoe. Gelukkig hadden we de preek in het Engels gekregen en die was wel erg duidelijk en wat kunnen die mensen zingen zeg. Zo geweldig mooi.

Nu hebben we heerlijk vakantie. Vakantie waar we allemaal wel aan toe waren. Vanmorgen allemaal lekker uitgeslapen, al hadden sommigen alsnog vergeten de wekker uit te schakelen. Morgen vliegen we om 12uur richting Kaaptad. We hebben al een hele lijst gekregen met dingen die we daar moeten of kunnen gaan zien. Één ding is zeker, de Tafelberg wordt sowieso beklommen.

Vandaag dus druk bezig met de laatste dingen zoals huisjes opruimen, koffers inpakken, afscheid nemen en dus nog snel even jullie op de hoogte brengen.

Oja, als laatste nog even dit..

Wist je dat...

• Jikke hier hard aan 't oefenen is voor haar Rijbewijs ?
  • meer dan 7 uur slaap per nacht hier op 't moment erg zeldzaam is ?
  • er 9 meiden in een koekblik/ Atos passen ?
  • de taxi's die hier rondrijden (die net zo vol zitten) je dan keihard uitlachen.. en niet alleen de taxi's ?
  • er al een aantal keer is gevraagd door verschillende personen of ze misschien niet mee mogen naar Nederland om daar voor ons in de huishouding te werken ?
  • je Afrikaners heel goed voor de gek kunt houden.. maar zij jou omgekeerd ook ?
  • oom Piet dacht dat er iemand werd vermoord maar dat er alleen maar een (mega grote) spin in het huis aanwezig was ?
  • we al 1x iemand van de groep zijn vergeten en dat we toen we bij Hollandia iets wilden drinken erachter kwamen dat zij niet aanwezig was ?
  • gezichtsverf (schmink) hilarische momenten kan veroorzaken ?
  • dat we een uiterst zeldzame blauwbillenbuffel hebben gezien... maar dat deze zich echter nog nooit eerder getoond ?
  • de jeugd ons hier erg gezellig vind... maar we ons afvragen of dit ook geldt voor de ouders ?
  • wij het hier in Pretoria veel te gezelligvinden, dat we niet eens naar Kaapstad toe willen ?
  • maar wij morgen (omdat het niet anders kan) dan toch maar voor 2 week naar Kaapstad gaan en daar heerlijk gaan genieten?! ;)

Mirjam

Wat gaaf lijkt me dat zeg, om al die wilde beesten in 't echt van zo dichtbij te zien! En het lesgeven, lijkt me wel lastig hoor in een andere taal maar zoals je al een keer zelf zei: met handen en voeten kom je 'n heel eind.
Leuk!!
Alvast heel veel plezier in Kaapstad. Kijk alweer uit naar de volgende verhalen. Benieuwd wat je daar allemaal weer mee maakt.

Liefs

P.s. Et wordt hier naar verwachting woensdag rond de 21 graden, dus we mogen dan even niet klagen. We gaan nog niet uitgebreid in 't zwembad of in de tuin liggen maar ik zal wel aan je denken op m'n vrije dag als ik lekker in de zon zit.

ank

hey meis wat klinkt het allemaal ontzettend gaaf omdat allemaal te zien!!
super!! en ook allemaal heel gezellig volgens mij!
wens je heelv eel plezier in kaapstad gaat helemaal goed komen volgens mij!!!
kuzz

ank

en wat een ontzettende leuke foto's
helemaal super om te zien hoe jullie genieten

Kim

Hen, wat ontzettend leuk om al je verhalen te lezen!
Geniet ervan meid!

LIEFSs

roel,lydia en de kids

hoi henny!

ECHT SUPER GAAF OM TE LEZEN DAT JE HET ZO ONTZETTEND GOED NAAR JE ZIN HEBT DAAR!
HET IS DUS ECHT DE MOEITE WAARD OM ZOIETS TE DOEN!
HOPELIJK HEBBEN JULLIE HET OOK LEUK IN KAAPSTAD.
IK DENK DAT DE TIJD WEL VLIEGT DAAR VOOR JOU/JULLIE.
GENIET NOG MAAR LEKKER VAN AL JE BELEVENISSEN DAAR ,..WANT VOOR JE HET WEET ZIJN DE 3 MAANDEN ALWEER OM!

WE DENKEN AAN JE!