Nieuwe bezienswaardigheid in Afrika

Sinds enkele weken is er een nieuwe bezienswaardigheid in Afrika. Niet alleen het Voortrekkersmonument en ‘The Big Five' zijn toeristische trekpleisters maar nu is er ook een klein rood hyundaitje wat veel bekijks trekt en dan vooral de inhoud van dat kleine koekblikje, namelijk 7 Hollandse meiden.

Sjoe, de tijd gaat snel. Alweer bijna 2 weken hier. Het is hier heerlijk en we beleven dus van alles met z'n allen. Het weer is ook nog steeds heerlijk, het wordt elke dag iets warmer (zo'n 30 graden elke dag) en ook blijft het elke dag een beetje langer licht. Al zijn de ochtenden en de avonden nog steeds best wel koud. (en het water in het zwembad ook

Frown
)

We hebben dus een rode hyandai gehuurd die bestemd is voor 4 personen. Nu verblijven we hier dus met z'n 7en en natuurlijk wil je dan ook wel eens met z'n 7en op stap en dan stapelen we ons met z'n allen in het kleine autootje en zo trekken we dan rond. Tja, dan trek je best wel veel bekijks. Vooral als je dan ook nog op weg naar de universiteit verdwaald in het centrum van Pretoria en dit gedeelte eigenlijk alleen maar bestaat uit zwarte mensen, dan wordt daar wel hard om gelachen. Maar wij lachen net zo hard om die taxibusjes bomvol zwarte mensen die kriskras door de stad rijden en echt op elk punt stappen er mensen uit. Sta je bij een verkeerslicht (robot) achter zo'n taxi en hup deur open, mens eruit, licht op groen en weer doorrijden. Dat is best wel bizar.

Cool

Ook zit er nu alweer 1 stageweek op. De eerste week liep ik stage bij de kleuters. Na deze week wist ik helemaal weer waarom ik geen kleuters heb gekozen. Wat saai is dat eigenlijk. Hier tenminste wel. De kleuters doen erg weinig. Ze maken 's ochtends een snel werkje en gaan dan buitenspelen. Dus dan zit je daar, op een té klein stoeltje in de zon. Nu is de zon heerlijk maar dagen achter elkaar niksdoen verveeld best snel eigenlijk. Afgelopen maandag ben ik begonnen in graad 4 (groep 6). Wat een verademing, echt heerlijk. Dit is toch echt de leeftijd kinderen aan wie ik les wil geven. De eerste dag kreeg ik direct al allerlei briefjes in mijn hand geduwd met allerlei verhaaltjes. Zoals: Ek hoop juf word hier ‘n juffrou, juf is die beste juffrou etc. en zelfs bad een meisje dat ze blij/dankbaar was dat ik naar Pretoria was gekomen. Erg lief allemaal.

Laughing

We doen hier dus ontzettend veel. Niet alleen stage maar ook hebben we elke avond bijna wel iets te doen. Zohebben we al een berg beklommen met Roelof (jongen van de kerk),we hebben gebraaid op z'n Nederlands met hamburgers en op z'n Afrikaans met mieliepap, kuduworst en zebravlees, we zijn al2x naar Hatfield geweest (uitgaansgelegenheid) en al meerdere keren naar Hollandia(dat is de soccerclub tegenover ons).

Nu ik dit typ lig ik nog heerlijk op bed. Eindelijk een keer. De stagedagen zijn hier van half 8 tot half 2 en dus we moeten er elke dag erg vroeg uit (pffff

Sealed
). Maar vandaag gaan we weer naar de universiteit voor een meeloopdag en rond 10uur worden we opgehaald dusik moet nu toch maar eens gaan ontbijten.

Oja, als laatste nog, hier een link naar de foto's. https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?passive=true&go=true&continue=http://picasaweb.google.nl/lh/viewAlbum?uname%3D116543659851107918959%26aid%3D5513098523894746833&service=lh2

Dit zijn er een paar maar ik zal zo snel mogelijk ook wat foto's op m'n blog zelf zetten.

Groetjes vanaf het zonnige hier. Bij jullie nog steeds regen? ;)

Liefs Henny

ps. wat leuk om al die reacties te lezen

Reacties

Reacties

Aleks,Klaasje,Michelle en Ruben

He zussie,

Wat een ontzettend leuk verhaal weer en dan over die auto die jullie volproppen,haha.We verwachten dan nog wel een keer een foto van jullie koektrommeltje met 7 hollandse meiden.Maar nog mooier is het dat je het naar je zin hebt.En dat jullie het gezellig hebben met zn allen.
het weer is hier een beetje wisselvallig,maar savonds ook al om half 9 donker.
He meissie veel plezier nog en we wachten nu al op je volgende verhaal.

Liefs Klaasje,Aleks,Michelle en Ruben

Sanne

Hey Heny,

Wat heerlijk allemaal zeg...... volgens mij gaat het helemaal lekker daar!
Onna, Kim en ik zijn al weer naar school geweest. Wel raar dat we jou daar niet tegenkomen!
Heb plezier en geniet............Meer kan ik er niet van zeggen!!! hahah

Liefs Sanne (lagendijk)

roel,lydia,ewan en lorenzo

hier dan EINDELIJK een bericht van ons!
super leuk om te zien en te lezen hoe het daar gaat met je!je hebt het wel naar je zien zo te zien....
wat een super big house man waar jullie in zitten!
Mooi zwembad erbij...
het lijkt me een hele belevenis allemaal
......
als ewan een groen klein autootje ziet rijden roept ie gelijk HENNY MAMA!HENNY!HAHA
nou nog een goede tijd toegwenst daar en we zullen heel veel aan je denken!
we zijn trots op je.

veel liefs van ons allemaal!

Riannee

Lieverdje!!

Tjonge, ik kijk eindelijk ook eens even op je blog hoor:s Ik schaam me diep!!
Maar ben wel erg blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! :D Geweldig!
Dat gun ik je echt! Denk veel aan je meis!
Maar geniet er lekker van!
Kan je nu echt ook beetje NL praten dan tijdens Stage, of moet je echt dat Afrikaans praten?

Ik ben ook begonnen met mijn LIO!super leuk en super druk :P!

Maar dat hoor je nog wel!
Hele dikke kus!!!

Annet

Heejj!!!!!

Weer een leuk verhaal van jou kant!! ha ik zie het helemaal voor me een klein autotje haha en dan helemaal proppie vol gestopt!!
Ik heb de foto's bekeken en het ziet er echt super uit!! best wel luxe lijkt me...alleen jammer dat et zwembad dan niet helemaal zo warm is ma ja je hebt er in ieder geval wel 1 in de tuin ha en wij niet! ;) (((ha ja eentje in een doos gepropt)))
maar zoals ik begrijp kan je groep 6 iets harder werken;) tja kleuters is natuurlijk wel heel iets anders dan kan je knippen en plakken en bakken in de zon mjah ik kan er nog eens over nadenken hihi!
enne vinden ze je ook een strenge juf? :P nou ma zet ze ma goed aant werk! Heel veel succes verder met je stage!!

Liefs Annet

ankie

hey meis

wat een mooie verhaal, het bevalt je goed zo te zien!!!
harstikke mooi, en mooie foto;s trouwens ziet er heel gaaf uit!!!
nou wens je veel plezier daar!!!

gr ankie en jacob

Sandra

Haaa Moppie,

Wat weer een heerlijk verhaal van jou kant, en super leuke foto's!!
Goh zeg, had echt met je mee moeten gaan!! :P

Nou fijne vakantie met z'n allen, en blijf optimaal genieten he!

Dikke kuss Sann

Onna

Hee meid!

Wat een heerlijke verhalen om te lezen zeg!! Helemaal tof!
En erg leuke foto's! Als ik het allemaal zo zie wilde ik dat ik mee was gegaan haha! ;)

Ik hou je blog bij, zie uit naar je volgende verhaal!

Succes met alles en geniet volop!

Liefs, Onna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!