Voet op Afrikaanse bodem

Hallo allemaal..

Op dit moment zit ik in mijn bikini op de veranda van ons mooie huisje met uitzicht op het zwembad en de andere meiden die heerlijk aan het zonnen en zwemmen zijn en typ ik deze blog..

Na een reis van 24 uur kwamen we donderdag rond half 10 eindelijk aan bij onze huisjes.Daaraangekomen kregen we voorlichting van Carolien (eigenaar van de huisjes),over hethoe en wat hier.Ook kwam onze contactpersoon langs om dingen door te nemen. Maandag begint namelijk onze stage op de scholen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar best tegen op zie. De taal en regels zijn hier natuurlijk heel anders maar met handen en voeten kom je een heel eind ben ik nu in die paar dagen al achter gekomen. :)

Het is hier heerlijk warm. Tenminste dat vinden wij, de Afrikaners blijkbaar niet want zij lopen hier in dikke truien. Ze zullen wel denken, gekke Hollanders! 's Avonds is het hier wel erg koud en ook snel donker. Rond 6uur ofzo al. Maar iedereen ligt hier rond 9uur ook al bed, behalve de meiden van het huisje Springbok en Kudu niet.. ;)

Toen ik hier aankwam had ik niet direct echt het gevoel van dat ik erg ver weg zit. Wat wel erg opvalt is dat elke tuin omringd is door grote hoge hekken met prikkeldraad. Ook wordt elke tuin bewaakt door minstens 1 hond. Dat alles voor de veiligheid. Echt ontzettend veel honden hier. Zoals je in Nederland wakker wordt met vogeltjesgefluit zo worden we hier 's morgens wakker met flink veel hondengeblaf en een keiharde kerkklok die om het uur slaat. (op zich best wel irritant eigenlijk :p)

Gisteren hebben we de huurauto opgehaald. Een mooie rode Hyundai Atos. Jaja, best een mooie auto hoor en wat is het raar om links te rijden. Alles zit natuurlijk dan ook omgedraaid dus toen ik netjes richting wilde aangeven, werd er geen richting aangegeven maar zwiepte de ruitenwisser aan. Ook links schakelen is een aparte ervaring maar toch went het best snel. Wel moet je ontzettend goed uitkijken, echt van alle kanten komen auto's. Maar dat zal vast allemaal goedkomen. :)

Nou, nu neem ik toch echt nog even een duik, over een kwartiertje vertrekken we namelijk naar een koppie (berg) dichtbij. We houden het vakantiegevoel nog even vast :)

Groete uit Afrika!

Liefs Henny

Ps. Speciaal voor jullie wat zonnestraaltjes uit Afrika. Hopelijk verdrijft dat de regen bij jullie een beetje.

Ciara Lodge - 887Louis Trichard Street - Rietfontein - Pretoria 0084 - South Africa

Reacties

Reacties

ank

hey dame

goed om te horen, hopelijk werkt je zonnestraaltjes richting nederland want het plenst hier nogal vandaag!!
maar veel plezier en geniet ze van het mooie weer!!!

Marit, Annelotte en Roméé

Heeyyj,,

Is het daar een beetje leuk?? Wij zijn nu bij oma op de verjaardag!! Het is hier gezellig, en bij jullie?? Beetje zin in maandag bij de zwarte kindjes?! Hoe was het in het vliegtuig!! Leuke, mooie en schone huisjes?? Nou ja, we zien het wel als je weer een verhaal hebt getypt!!

Liefs,

Je lieve nichtjes!!

Henk en Grietje Koster

Ha Henny!
Nou, zo te horen heb jij het ook best naar de zin daar.
Ik moest wel erg lachen om dat ruitenwissr-richting verhaal. Als dat gebeurt met de remmen en gasgeven, heb je pas écht een probleem... Of zit dat wel gewoon net als in een hollandse auto?

Veel succes daar, maandag, met stage!

Groetjes van familie Koster
(zwager en zus, neefje en nichtje van Jein)

Annet

Hej Meis!!

Klinkt goed in de bikini.. dat kan ik hier nu niet zeggen ha met lange mouw en een panty aan!!! brr.. maar fijn dat je goed bent aangekomen en dat je het volgens mij best naar je zin hebt!
Ha en die auto maak er nog een mooie foto van.. haha kunnen we mee lachen!! lijkt me wel Vette car!! hihi!
(maaruh..je voelt je altijd lekkerder in een peugeot... toch?)
Ma veel succes morgen met de stage!! et lijkt me ondanks dat et eerst ff best spannend is toch een hele mooie ervaring.. die verhalen zullen we vast snel kunnen lezen!
Nou groetjes daar!

Liefs Annet en Jan

Aleks,Klaasje,Michelle en Ruben

He zussie,

Net wat Annet ook zegt,hier kun je niet echt in de bikini zitten,heb een lange broek aan en lange mouw.Ach dat autorijden leer je denk gauw genoeg,Hoe ging je stage vandaag?Moet je ook veel voorbereiden?Ben vergeten gisteravond naar papa te gaan om een spelletje te gaan doen.Maar denk dat hij raar opgekeken had als ik echt was gekomen.Loop je stage met alle meiden op dezelfde school?Lig je nu ook in je bikini of ben je druk voor school?Wij hebben nu ook skype dus we kunnen ook een keer gaan skypen,moet alleen nog even een microfoontje halen.Maar dat hoor je even als ik er 1 heb.


Veel liefs ons

Marian

Wil je ook even een zonnestraaltje naar ons sturen, het is hier ook winter en dan gewoon bewolkt en koud!! Hoe was stage bij jullie? Ben benieuwd!

Xx

Marije

Wat klinkt het leuk! Ik lees met je mee! Hoe zijn de stage's?

Haha, ik moet nog 23 nachtjes slapen, en dan is het voor mij zover! www.simoneenmarijeinmalta.waarbenjij.nu is de mijne, als je tijd hebt om het te lezen. Heeeeeeel veel plezier nog!

Mirjam

Heey meis,

Leuk dat we zo kunnen meegenieten van alle geweldige ervaringen daar. Vooral van dat autorijden, erg leuk!
Ik kijk alweer uit naar je volgende reisverhaal.
Veel succes maandag!!

Liefs Mirjam

Monique

Hoi Henny,
wat leuk dat je zo mee kunt lezen/leven... ben benieuwd naar je belevenissen! Groet'n uit Staphorst.

Jenneke

Ha Meid!
leuk om zo je belevenissen te volgen!
ik hoop dat je ondertussen al wat meer gewend bent maar dat gaat vast goedkomen..

Het weer is hier gelukkig weer wat beter, dus dat is helemaal genieten;-)!

Veel succes en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Dikke X mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!