Three, Two, One... Jump!!

Daar vlieg je dan.. op 10000 feet (zo'n 4,5km). De deur gaat open en de wind ruist langs je oren. Nummer 1, nummer 2 en dan is het jouw beurt. Snel nog een laatste controle, voeten onder het vliegtuig, hoofd naar achteren, handen gekruist, aftellen, springen en puur genieten!!!!

De laatste weken is er weer veel gebeurd waaronder de ervaring die ik net heb omschreven. Zaterdag heb ik namelijk (samen met Jikke en Marcella en 4 jongens) parachutegesprongen. Wow, dit is echt een super ervaring. Vooral de vrije val van 40 seconden waarbi j je met 200km per uur 2,5 km valt is erg gaaf. De zenuwen en andrenaline gieren door je lijf en vooral de andrenaline blijf je nog wel een tijd voelen. En hoe gaaf is het om te zeggen dat je hebt parachute gesprongen in Afrika, op zich best toch?

Cool

Maar parachutespringen is niet het enige wat ik de afgelopen weken heb gedaan. Twee weken terug zijn we met een grote groep een lang weekend naar het Krugerpark geweest. Elke ochtend vroeg uit bed om dieren te kijken (en bijna elke dag the big five gezien), dan met z'n allen ontbijten, beetje zwemmen, weer dieren kijken en dan ‘s avonds tot laat bij het kampvuur zitten en na deze dagen omvallen van de slaap.

Tongue out

Afgelopen maandag hebben we een nieuwe huurauto opgehaald. Met wat geflirt met de man achter de bali (heh Marcella?

Tongue out
) gaan de auto's er elke keer op vooruit. Na de gele KIA (ingeleverd mét extra deuk) kregen we dit keer een witte ford fiësta. Een heerlijke auto maar echt kans om er in te rijden krijgen we niet. De auto ging direct mee naar de dam waar we een aantal dagen vakantie gingen houden. De jongens waren zo onder de indruk van onze kar dat ze er elke keer ermee vandoor waren. Even dit, even dat.. Ach.. dit is ook wel weer leuk
Cool
Bij de dam hebben we heerlijk weer veel dingen gedaan, varen met de boot, jetskieën, van de brug afspringen, leren waterskieën en natuurlijk weer elke avond braaien. Volgens mij echt een volkssport hier, haha!
Laughing

Na deze dagen zijn we drie dagen naar een plaas geweest. Dit was echt even drie dagen bijtanken. Weer heerlijk elke avond rondom het kampvuur zitten en braaien. Tja en dan zit je daar met zaklampen te schijnen en daar komt natuurlijk ongedierte op af. Terwijl we de muggen van ons afsloegen horen we ineens een harde gil van jein van de andere kant van het huis. Wij zaten bij het vuur en dachten, ach, het zal wel een spin ofzo zijn, maar het was dus een slang. Geen idee wat voor slang dus oom Rieks heeft hem doodgemaakt met een schep. De volgende dag bleek het een cobra (één van de gevaarlijkste soorten) te zijn. Tja, dat was toch wel iets anders dan een spin.

Surprised

En nou is het alweer bijna tijd om terug te gaan naar Nederland. Vanavond houden we ons afscheidsfeest (en met wat voor thema? Inderdaad HOLLAND!!) en dan vliegen we morgenavond om kwart voor 10 weer terug naar het koude kikkerlandje waar we rond 2uur de volgende dag hopen aan te komen. Wel zin om iedereen weer te zien al zal ik al m'n Afrikaanse vrienden erg gaan missen. Het is namelijk de vraag maar wanneer je elkaar weer gaat zien. En dan het koude weer, bibber, dat zal ook erg wennen zijn, dus pap, mam, willen julle m'n winterjas meenemen?

Tot woensdag.

Veel liefs

Sandra

Heey Meis,

Wat weer een heerlijk verhaal van jou kant!
echt super, al die ervaringen!
ga je vast heel erg missen strakjes.

Geniet van je laatste avondje daar, en maak er
een mooi feest van!!

Toch ook wel weer erg gezellig dat je terug komt hoor :) bereid je in ieder geval maar goed voor op de kou hier ..

Tot snel!!

Liefs San

juf Ellie

Goeie reis! En sê groete vir Karlien; ons sal nog bietjie langer moet wag voor ons haar kan omhels!!

Alie Biemolt

Hoi Henny,

Ik heb erg genoten van je reisverhalen.
Afscheid nemen heeft altijd 2 kanten, maar wie weet ga je nog eens terug.
Een goede terugreis naar het koude Nederland.

Groetjes Alie

lydia

wat gaaf henny!!!!!ik zou het niet gedurft hebben hoor!wat een ervaringen heb je daar op gedaan man!echt super gaaf om te lezen hoe leuk jullie het daar hebben!we hebben er wel zin om je weer terug te zien hoor!een hele goede en veilige reis toegwenst en see you soon!

Mirjam

Haaa Henny,

Heel erg gaaf in die laatste dagen toch nog even parachute springen en zoals je zelf al zei: IN AFRIKA nog wel...

Wat is de tijd voorbij gevlogen he?? Nu zit je alweer bijna in 't vliegtuig voor de terugreis. Afscheidsfeestje kan ik me nog herinneren als de dag van gister en nu is 't alweer voorbij. Nou, voor ons wel fijn dat we je eindelijk weer eens zien.

Goeie terugreis en tot gauw!!!!

Liefs Mir

Aal

heerlijk om je weer te zien

Nadia

Ik ben zo benieuwd naar je verhalen!